איך פעילות גופנית תעזור לכם בשיפור המוטיביציה האישית

מאז ומעולם דיברו על חשיבותה של הפעילות הגופנית: שיפור תפקוד מערכות הלב וכלי הדם ומערכת הנשימה, חיזוק שרירי הגוף, שיפור חיזוק המפרקים, שיפור במצב רוח ועוד..
אבל מעל כל היתרונות הבריאותיים שיש לפעילות הגופנית להציע לנו יש גם היבט חשוב לא פחות וזה שיפור ופיתוח של המוטיבציה האישית שלנו.

אז מהו מוטיבציה ואיך זה קשור לפעילות הגופנית שלנו?
הֲנָעָה, ובלועזית מוטיבציה, היא מכלול התהליכים אשר מעוררים, מכוונים ומשמרים את ההתנהגות האנושית לעבר מטרה מסוימת. מוטיבציה היא תהליך פנימי המתרחש בתוך הפרט. אותו כוח מביא עמו את הכוונה לבצע פעולה ואת ההתמדה בביצועה. המושג "הנעה" מדגיש את האנרגיה ואת התנועה המרכזיות לתופעה ( נלקח מויקיפדיה).
אז אחרי שהבנו בקצרה מהי מוטיבציה ומהי מטרתה בואו נבין איך פעילות גופנית עוזרת לנו במוטיבציה ולהפך:

התמדה
הכלל החשוב ביותר לדעתי בשיפור המוטיביציה האישית שלנו מתחילה קודם כל בהתמדה.
כמה פעמים יצא לכם לוותר לעצמכם בעבודה, באימונים, בזוגיות או בכל דבר שדרש מאיתנו להתמיד בו?
כנראה שלפחות פעם אחת, ופה חייב לבוא השינוי.
שפתחתי את הסטודיו שלי אחד הדברים הראשונים שהיה לי חשוב להחדיר למתאמנים שלי זה כח ההתמדה וכוחו של הרגל- תעשו גם אם זה קשה בהתחלה, העיקר תעשו!
ובאמת הופתעתי לראות לטווח הקצר והארוך את השיפור המדהים שהמתאמנים שלי עברו בהיבט הנפשי והפסיכולוגי שלהם מעבר לשיפור הכוח, והבריאות שלהם כתוצאה מהאימונים.
המון מתאמנים שלי סיפרו לי על שיפור בביטחון העצמי שלהם, בהצבת יעדים בעבודה, בשיפור האהבה שלהם עם בן/בת זוג ושיפור המצב הכלכלי.
ההתמדה בכושר עזרה למתאמנים להתחיל להאמין בעצמם, להראות טוב יותר ולהבין שה"שד" לא נורא כל כך, וכמו שאפשר להתמיד בכושר אפשר גם להתמיד בעבודה ולהתמיד בזוגיות כמו בכל דבר בחיים- כוחו של הרגל: תעשה גם אם זה קשה, בסוף זה ישתלם.

ביטחון
אחד היתרונות הגדולים ביותר שיש לכושר גופני להציע לנו מעבר לבריאות זה הנראות ושיפור הדימוי העצמי שלנו.
אחד התהליכים המרגשים ביותר בתהליך של מתאמן זה שינוי נראות הגוף שלו.
שינוי זה גורם למתאמנים להתגבר על מכשול הבושה כתוצאה מהגוף שהם לא אהבו, לשיפור הביטחון העצמי והכי חשוב לאהוב את עצמם אחרי שהם עבדו בשביל זה כל כך קשה.
בהיבט הפסיכולוגי שינוי זה גורם למתאמן להרגיש חזק יותר, אהוב יותר ובטוח יותר בעצמו.
שינוי הנראות הוא כחלק מתהליך שינוי הדימוי העצמי שלנו:
בן אדם חזק יותר, בריא יותר, ובעל אהבה עצמית גבוה יותר הוא בן אדם מאושר ובטוח בעצמו וכתוצאה מכך גם יעשה יותר כסף במקום עבודתו.

יצירתיות

אחת המתנות הגדולות ביותר שאתם יכולים לקבל כתוצאה מהתמדה בכושר הגופני שלכם הוא שיפור היצירתיות שלכם:
במחקר בקנדה שבו השתתפו יותר מ- 500 תלמידים העלה שמי שבילה שעה נוספת ביום בשיעור התעלמותה הפגינו ביצועים טובים בהרבה משאר חבריהם לכיתה בביצוע בחינות.

ומדוע זה חשוב כל כך?
שאנחנו זזים התנועה ממלאת את המח בחמצן ומזינה אותו בנוירוטרופינים (מזון עשיר) – דבר אשר משפר את מהירות התגובה שלנו בזמן אתגרים.
הפעלה של השרירים שלנו מייצרת חלבונים הנישאים בזרם אל תוך המח, שבו הם ממלאים תפקידים חשובים של תהליכי החשיבה העמוקים שלנו.
ולכן אם תעשו פעילות גופנית כחצי שעה לפני העבודה, הלימודים, או אפילו סתם בשביל עצמכם הדבר הזה יגרום לכם לריכוז אופטימלי ולשיפור הזיכרון דבר אשר יגרום לכם להרגיש חדש.
בנוסף פעילות גופנית תגרום לכם לשיפור ענק
 בהפעלת הדמיון דבר אשר יעזור לכם בהשגת המטרות שאתם חולמים עליהם.
לסיכום חברים פעילות גופנית היא לא רק לשיפור היכולת הפיזית שלנו או שיפור המערכת הבריאותית שלנו.
כושר גופני הוא הסם האמיתי לאושר ולהתמדה בחיים, הוא יגרום לנו להיות גרסה טובה יותר של עצמו ויתרום לנו לביטחון עצמי ובטחון כלכלי שלא חשבנו שנוכל לטעום ממנו.
קחו לכם שעה ביום לנתק את הראש, השאירו טלפון בבית וצאו להליכה.
בהליכה חזקו את עצמכם, תעריכו את עצמכם, דמיינו המון והכי חשוב תאהבו את עצמכם ואת החיים הבריאים והחזקים שבחרתם לעצמכם

 

שלכם ירון הוכמן-בעלים של סטודיו הגראז עכו.
השארת תגובה